Nog even geduld…
Om een huisaansluiting te kunnen verbinden en activeren met het glasvezelnetwerk is het noodzakelijk dat er stroom staat op het centrale glasvezelverdeelpunt in de buurt. Op dit moment is het de landelijke netbeheerder nog niet gelukt om stroom op de verdeelpunten te krijgen. Omdat er geen stroom op de verdeelpunten staat laat de activatie van de huisaansluiting nog even op zich wachten. Het verdeelpunt in Marrum heeft inmiddels wel stroom, maar ontbreken hier nog enkele verbindingen in het netwerk die nodig zijn om deze aansluitingen van signaal te voorzien. Op dit moment wachten we op bericht van de landelijke netbeheerder en zullen we u informeren zodra er meer duidelijkheid is over het te verwachten moment van stroomvoorziening op de verdeelpunten.
Nadat er stroom op het verdeelpunt staat kan er aansluitend actieve apparatuur in het verdeelpunt worden geplaatst en kunnen de huisaansluitingen worden geactiveerd. Indien er is gekozen voor een glasvezelaansluiting ontvang men van ons een bericht zodra er stroom op het verdeelpunt staat en de aansluitingen van signaal kunnen worden voorzien.
Wat moet er verder nog gebeuren
Nadat een bewoner van ons informatie heeft ontvangen dat het centrale glasvezelverdeelpunt in de buurt werkt ontvangt men binnen 8 weken een bericht van de telecomaanbieder voor de installatie van het door hun gekozen pakket.
Aannemer Selecta Infratechniek is aanspreekpunt tijdens de aanleg
De aannemer houdt de bewoners van Ferwerderadiel voor en tijdens de aanleg op de hoogte over de werkzaamheden en het plaatsen van de huisaansluitingen. Is er bijvoorbeeld een vraag over de planning of een huisaansluiting? Neem dan op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur contact op met Selecta Infratechniek via 085 27 318 31 of customer@selectaholding.com. Zij helpen graag verder.
Dit is een update van Delta Netwerk